• Šiandien yra: Šeštadienis, gruodžio 3, 2016

5 priežastys, kodėl kartais rytais nekenčiame viso pasaulio

piktas-zmogus-nuotr-freepikpiktas-zmogus-nuotr-freepik

Būna rytų, kai vos pramerkus akis, norisi šokti iš lovos ir imtis visų suplanuotų darbų. Būna rytų, kai tik pabudus norisi tingiai pasivartyti lovoje ir lėtai, mėgaujantis kiekvienų gurkšniu išgerti puodelį mėgstamis kavos ar arbatos, tačiau būna ir kitokių rytų. Labai dažnai į darbus ateiname pikti, niurzgantys ir nepailsėję. Su savimi atsinešame prastą nuotaiką ir negana to pasidaliname ja su kitais. Kodėl taip nutinka? Štai kelios priežastys.

1. Blogai miegojote.

Prabudus ryte galite jausti nuovargį, galvos, nugaros skausmus, irzlumą, nedėmesingumą, jei miegate nepatogioje, kietoje lovoje. Svarbiausia lovos dalis yra čiužinys. sveikiausia yra miegoti ant vidutinio kietumo čiužinio. Galima nesunkiai patikrinti, ar čiužinys tinkamo kietumo: atsigulę pakiškite ranką po juosmeniu, atsipalaiduokite ir pabandykite ranką ištraukti. Jeigu ištraukti labai sunku, vadinasi,  per daug giliai „įkrentate“ į minkštą lovos čiužinį, o jei ranka išsitraukia per daug lengvai – čiužinys per kietas. Be čiužinio kokybiškam miegui, labai svarbi ir pagalvė. Pagalvė neturi būti nei per minkšta, nei per kieta, aptraukta tankiu medvilniniu ar lininiu, prakaitą sugeriančiu užvalkalu.

2. Prieš užmiegant gėrėte alkoholio.

Nors alkoholis ir kelia mieguistumą, tačiau moksliniais tyrimais įrodyta, kad miego kokybė nuo jo tik suprastėja. Miegas yra aktyvus procesas. Jį daugiausia kontroliuoja nerviniai centrai apatiniame smegenų kamiene. Kai kurios iš ten esančių nervinių ląstelių gamina chemines medžiagas, tokias kaip serotoninas, kurios susijusios su miego fazių reguliavimu, užmigimo trukme ir pan. Alkoholio vartojimas šias chemines medžiagas paveikia, dėl ko ir sutrikdoma viso miego funkcija.

3. Nevalgėte pusryčių.

Nepavalgęs pusryčių žmogus niekada neturės energijos, reikalingos suplanuotiems darbams atlikti. Tyrimai įrodė, kad žmonių, kurie atsibudę ilgą laiką nieko nevalgo, lėtėja medžiagų apykaita, mažėja cukraus kiekis kraujyje, ir atitinkamai prastėja atmintis taip pat suprastėja nuotaika.

4. Mažas fizinis aktyvumas.

Nortumbrijos universitete atlikti tyrimai parodė, kad treniruotės ir pratimai ryte stipriai pagerina nuotaiką visai dienai.  Tyrimais taip pat įrodyta, jog fizinis pasyvumas yra ankstyvojo mirtingumo, širdies ir kraujagyslių sistemos ligų, II tipo cukrinio diabeto, osteoporozės, kai kurių vėžio formų (gimdos, prostatos, gaubtinės žarnos) ligų rizikos veiksnys . Dėl fizinio aktyvumo stokos sumažėja žmogaus darbingumas, gyvybingumas, prastėja nuotaika, blogėja centrinės nervų sistemos veikla.

5. Genetika.

Pasirodo, irzlumas ir prasta nuotaika ryte gali būti susijusi ir su genetika. Paprastai šis dalykas labiausiai jaučiamas šaltuoju metų laikotarpiu, kada dažnas susiduria su sezonine depresija.

Žinant ir atpažįstant blogos nuotaikos priežastis, visuomet galime imtis veiksmų nuotaikai praskaidrinti ir tonusui pakelti.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>