• Šiandien yra: Trečiadienis, gruodžio 7, 2016

Amerikiečiai „Verizon“ perka „Yahoo“ už 4,4 milijardo dolerių



Visai neseniai – prieš ketverius metus, buvusi „Google“ direktorė Marissa Mayer atvyko dirbti į „Yahoo“ ir kompanijos darbuotojai ją susitiko su didžiulėmis viltimis. Jie netgi visur iškabinėjo plakatus su jos veidu ir užrašu „Hope“ (angliškai – viltis).  Ir pati vadovė turėjo ambicijų, tačiau laikas parodė, jog joms nebuvo lemta išsipildyti, nes kuo toliau, tuo reikalai blogėjo ir dabar „Yahoo“ parduodama. „Yahoo“, už 4,8 milijardo dolerių ketina pirkti didžiausio JAV mobiliojo tinklo operatorius „Verizon“. Kas atsitiko su interneto milžinu ir ar „Verizon“ investicijos turi realių galimybių laikui bėgant atsipirkti?

Kompanijos istorija prasidėjo su pačio interneto paplitimu. 1994 du studentai – David Filo bei Jerry Yang iš Stenfordo universiteto sukūrė internetinį tinklalapį – platformą, talpinančią jų lankomiausių svetainių nuorodas. Galiausiai „Yahoo“ tapo portalu, kurį naudojo milijonai internetu besinaudojančių žmonių. Tačiau didžiausia bėda tikriausiai buvo ta, jog kompanijos valdžia niekaip negalėjo apsispręsti, kas gi konkrečiai turėtų būti „Yahoo“ – ji siūlė ir elektroninio pašto paslaugas, tuo pačiu buvo lyg ir naujienų ar pramogų portalas. Taigi nuspręsti, kokią kryptį ir strategiją pasirinkti buvo pats sunkiausias, bet ir svarbiausias klausimas norint vystyti kompaniją.

Dėl to Marissa Mayer ir buvo pasamdyta. Ji turėjo daug patirties dirbdama „Google“ – sėkmingiausias jos kuruojamas projektas buvo „Gmail“ elektroninis paštas, kuriam dabar populiarumu nusileidžia visi konkurentai. Ji turėjo patirties, kurios trūko prieš ją vadovavusiems.

Deja, jos strategija nepasiteisino ir štai kodėl. Ji nevengė leisti pinigų įsigyti, o tokie pirkiniai kaip „Tumblr“ (kaina – 1,1 milijardo dolerių) bėgant laikui nepasiteisino ir tik prarado savo vertę. Taip pat naujoji vadovė stengėsi vesti portalą link pramogų sektoriaus, tačiau tam taip pat nebuvo tinkamai pasiruošta, kaip ir minėta, iki galo taip ir nebuvo aišku, kam skirta „Yahoo“ platforma. O paskutinė ir tikriausiai  keisčiausia priežastis – Marissa Mayer nevertino reklamos. 2004 – 2006 metais per „Yahoo“ buvo rodoma ketvirtis viso pasaulio internetinės reklamos, o dabar – tik 3 procentai. Galime tik įsivaizduoti, kiek pinigų buvo prarasta, o grįžti į rinką, kurią dabar didele dalimi valdo tokie gigantai kaip „Google“ praktiškai neįmanoma.

Tačiau „Verizon“ turi vilties, jog pavyks atgaivinti „Yahoo“. Praeitais metai korporacija nusipirko kažkada galingą „AOL“ kompaniją. Iš esmės „Verizon“ plečia savo paslaugų spektrą, įtraukdama tokias kompanijas. Jos palyginus pigios ir turi savo platformas (jas gal ir reikia patobulinti, bet tai daug lengviau nei pradėti nuo nulio), tad toks pasirinkimas teikia vilties, kad kažkokiu pavidalu, galbūt po kitu prekės ženklu, „Yahoo“ išsikapstys iš duobės, į kurią pati ir įlipo.

Marissa Mayer atėjus vadovauti kompanija dominavo tam tikrose srityse, o jos bėdos dar buvo išsprendžiamos, tačiau dabar ateitis labai miglota. Žinoma, dėl „Yahoo“ bėdų negalima kaltinti vien jos, tačiau ji tiesiog neįvertino situacijos rimtumo – juk, kaip sako patarlė, niekada nenuvertink savo priešo. Šiuo metu net tokios firmos kaip „Twitter“ patiria sunkumų, tad belieka tik stebėti, kokių veiksmų imsis jos vadovas Jack Dorsey – ar pasinaudos „Yahoo“ patirtimi, ar miegos ant laurų, kol bus per vėlu.

 

Sudarė: Vytenis Utaras

Pagal „The Economis“ medžiagą.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>