• Šiandien yra: Trečiadienis, gruodžio 7, 2016

Kodėl Devilstone? 9 grupės, kurias verta pamatyti festivalyje!



Akivaizdu, kad būtent didžiosios festivalio grupės liepos 14–17 dienomis pavers Anykščiuose iškilsiančias „Devilstone“ scenas geidžiamiausiu vasaros traukos centru. Tačiau vieni charakteringiausių gyvų pasirodymų neretai įvyksta koncertuojant ir tiems atlikėjams, kurie, nors ir kol kas nepatektų į rėksmingas antraštes, leidžia tikėtis išties daug. Pristatome devynetą būtent tokių grupių, kurias renginio programoje verta apsibraukti taip pat ryškiai, kaip ir BEHEMOTH, THE SOFT MOON, UNCLE ACID & THE DEADBEATS ar NAPALM DEATH.

THE ENTREPRENEURS

Noise, pasirodo, gali būti puikus garso takelis meilės istorijoms. Būtent tokioms, kokias pasakoja danai THE ENTERPRENEURS – talpinančioms ir svajingas melodijas, ir energingą punk ritmą. Tačiau skandinaviška romantika beveik niekuomet nėra pernelyg rimta ir dramatiška. Tokia ji ir jaunųjų THE ENTERPRENEURS kūryboje – kiek melancholiška, tačiau lengva ir skaidri. Ir, žinoma, su perregimu noise apdangalu, kad nebūtų per saldu.

A PLACE TO BURY STRANGERS

THE ENTERPRENEURS kūryboje noise ir post punk sudaro smagią ir sąlyginai lengvą kombinaciją. Tačiau panašiai formulei patekus į amerikiečių A PLACE TO BURY STRANGERS rankas, įvyksta bene priešinga cheminė reakcija. Ant post punk ritmų balansuojama tik iki tam tikros ribos, kurią peržengus nukrečia aukštų dažnių įtampa, shoegaze‘inį svajingumą čia pat suniokoja niūrus vokalas, o vinis į nekaltos romantikos karstą sukala negailestingai greiti ritmai.

DEATH HAWKS

Retro psichodelika ir suomių rokeriai – gal ir įtartinai skambantis derinys, tačiau pasigirdus pirmiesiems DEATH HAWKS akordams, ironiška šypsena kaipmat išgaruoja. DEATH HAWKS kūriniai – tai ir energija, menanti heavy metal ištakas, ir elegantiškos saksofono improvizacijos, ir šamaniški ritmai bei daugiasluoksnis nenutrūksiantis pulsavimas.

HOLY MOTORS

Paslaptingieji estai HOLY MOTORS kviečia užsimerkti ir kartu pažiūrėti sapną apie kaubojus kosmose. Sapno vedlys – plaukiantis vokalistės balsas bei virpantis gitarų rūkas. Sapnas toks ryškus ir įtraukiantis, kad iš jo gali nesinorėti pabusti.

MANTAR

Nėra tokio sapno, kurio neišsklaidytų brutalusis vokiečių duetas MANTAR. Tiesa, grupė nevengia numesti ir melodingesnį kaulą, tačiau jį kaipmat sutrupina masyvioji hardcore, black ir sludge trejybė.

LOST IN KIEV

Jei post rokas nori būti aktualus 2016 m., jis turi būti išskirtinis. Kijeve pasimetę prancūzai patenka būtent į šią kategoriją. LOST IN KIEV išlaiko post roko dinamiką, tačiau įtampa nepaleidžia jau nuo pirmų akordų – ką jau kalbėti apie beveik post metališkas kulminacijas, kurios nusileidžia iš jau apniukusio dangaus. Jei MAYBESHEWILL pasirodymas pernai prišaukė gaivų ir saulės nutviekstą lietų, tai LOST IN KIEV turėtų atskraidinti grakštų, bet negailestingą uraganą.

BEATEN TO DEATH

LOST IN KIEV priveda iki pat skardžio krašto pasigrožėti saulėlydžiu, o BEATEN TO DEATH nuo jo be ceremonijų nustumia. Net jei grindcore ir death chaosą išdrįsta pertraukti harmoningesni sąskambiai, norvegai kaipmat susigriebia ir vėl įtraukia į patį moshpito epicentrą.

ESBEN AND THE WITCH

Atmosferiška, bet ritmiška, plaukianti, bet gergždžianti instrumentinė elektronika. Jei THE DOORS į savo mėlynąjį autobusiuką pasivažinėti pakviestų merginas iš Girl, Interrupted, po kelionės iš jo išliptų ne kas kitas kaip britai ESBEN AND THE WITCH.

FRANK FITTS

FRANK FITTS rokas yra būtent toks, kurį galėtų transliuoti MTV, jei tebetransliuotų kokybišką alternatyvą. Jaunųjų lietuvių kūrybą galima apibūdinti ir kaip isterišką indie, ir kaip neįpareigojantį grunge su įtraukiančiais priedainiais. Bet kuriuo atveju tai yra kaip tik tas paprastas, veržlus ir šiuolaikiškas rokas, kurio jau seniai reikėjo lietuviškai alternatyviajai scenai.

O kas tavo favoritai?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>