• Šiandien yra: Pirmadienis, gruodžio 5, 2016

Norite kad kelionė įvyktų – patikėkite planavimą moterims

Kurortas, UAB "VIP Viešosios informacijos partneriai" nuotr.Kurortas, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“ nuotr.

Moterys labiau nei vyrai linkę atostogų kelionę susiplanuoti ir įsigyti kuo anksčiau, kai jos pigiausios, atskleidžia visuomenės nuomonės apklausa, užsakyta kelionių organizatoriaus „Novaturas”. Psichologės Ingos Būdvytytės teigimu, tokį keliautojų elgesį lemia ne vien taupumas.

Kaip rodo apklausa, net 43 proc. kelionių organizatorių paslaugomis besinaudojančių žmonių stengiasi nusipirkti kelionės paketą kaip galima anksčiau, kuomet galima ženkliai sutaupyti. Ypatingai tai būdinga moterims – šios nuostatos laikosi net 47 proc. apklaustų moterų ir tik 35 proc. vyrų.

„Tokį moterų elgesį lemia ne vien noras sutaupyti. Jos paprastai iš prigimties yra atsargesnės, linkusios labiau viską suplanuoti, nes tada jaučiasi saugesnės. Tuo tarpu vyrai labiau mėgsta riziką, pažiūrėkite, kas dažniausi lošimų namų klientai, kas labiau linkęs viršyti greitį. Jų elgesys leidžia išlošti, pasinaudoti proga arba… visko netekti. Tad jei norite, kad atostogų kelionė tikrai įvyktų, geriau jei ją planuos moteris. Žinoma, viskas dar priklauso nuo kiekvieno konkretaus žmogaus individualių savybių“, – sako I. Būdvytytė.

„Galime tik patvirtinti apklausos duomenis. Nors daug žmonių dar nebuvo išėję vasaros atostogų, tačiau vos paskelbus žiemos atostogų kryptis gegužės mėnesį sulaukėme nemažo pirkėjų susidomėjimo ir dauguma jų – moterys“, – sako kelionių organizatoriaus „Novaturas“ vadovas Linas Aldonis.

Pasak turizmo eksperto, tik paskelbus kelionių kryptis visada sulaukiama klientų aktyvumo bangos, nes tuomet kelionės būna pigiausios. Vėliau kelionių paketai šiek tiek brangsta ir pirkėjų banga atslūgsta.

Apklausa rodo, kad iš anksto planuoti atostogas būdinga vyresnio amžiaus žmonėms. Pasak I. Būdvytytės, tai taip pat paaiškinama saugumo jausmo poreikiu – vyresniems žmonėms jis daug svarbesnis nei atsitiktinumų teikiama nauda.

Taip pat pastebėta, jog 24 proc. apklaustųjų dažniausiai perka keliones tik tuomet, kai sužino kada bus atostogos, dar 22 proc. keliones paketą įsigyja likus 1-3 mėnesiams iki atostogų, o 11 proc. kelionių iš anksto neplanuoja ir dažniausiai naudojasi „paskutinės minutės“ . „Novaturo“ teigimu, tai ypač būdinga didesnėms draugų kompanijoms, kuomet poilsio datas tarpusavyje derinasi daug žmonių.

Renkantis kelionę 45 proc. respondentų pirma nusistato kelionės kryptį ir tada ieško geriausio kelionės pasiūlymo. Tai taip pat labiau būdinga moterims, tarp kurių 48 proc. kelionę renkasi būtent taip. Pirmiausia pasirenka kryptį ir 40 proc. vyrų.

Apklausos duomenimis, vyrams svarbiau kelionės kaina, o ne vieta. Pirma nusistato kelionės kainą ir tada ieško tinkamiausio kelionės varianto 46,5 proc. vyrų. Tokia pat logika vadovaujasi tik 33 proc. moterų. Iš viso perkant kelionės paketa pirmiausia nusistato kainą 38 proc. žmonių.

Dar 17 proc. kelionių agentūrų klientų išsirenka vietą, kur nori atostogauti ir tada ieško agentūros, kuri siūlo didžiausią paslaugų ir viešbučių pasirinkimą.

Apie tyrimą: tyrimo metu apklausti 1009 Lietuvos gyventojai, kurių lytis, išsilavinimas, pajamos bei gyvenamoji vieta atitinka Lietuvos gyventojų modelį.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>