• Šiandien yra: Šeštadienis, gruodžio 10, 2016

Palangoje startavę vairuotojai siekia naujo Lietuvos rekordo

Vyčio Šliažo facebook nuotr.Vyčio Šliažo facebook nuotr.

„Eneos 1006 km“ lenktynių atidaryme Palangoje į kelią buvo išlydėtas dar vienas ekipažas, kurio laukia kur kas ilgesnis nei 1000 km kelias. Standartiniu 2008 m. gamintu „Volkswagen Passat“  su 3,2 litro varikliu į kelionę aplink Lietuvą išvyko Vyčio Šliažo ir Roko Vežikausko duetas.

Nacionalinis rekordas „Greičiausiai aplink Lietuvą apvažiavo automobiliu“ buvo sugalvotas ir pirmą kartą pasiektas Vyčio Šliažo ir Gintauto Mockaus 2013 metų lapkričio mėnesį. Tuomet 1299 km beveik pačiu šalies perimetru ekipažas nuvažiavo per 20 val. 19 min. Nors tai yra greičio rekordas, tačiau jo siekę vairuotojai važiavo, griežtai laikydamiesi kelių eismo taisyklių.

Kad nebūtų piknaudžiaujama, rekordo siekiančiame automobilyje yra įmontuota bendrovės „Ecofleet“ suteikta GPS stebėjimo įranga, kuri – kaip ir vadinamosios „juodosios dėžės“ – fiksuoja visą informaciją, o reikalui esant suteikia galimybę patikrinti, ar ekipažas iš tiesų nepažeidė nė vienos taisyklės: tai yra esminis rekordo siekimo punktas.

Idėja apvažiuoti Lietuvą greitai prigijo. 2014 metų spalį beveik metus gyvavęs V. Šliažo rekordas buvo pagerintas: Deividas Grabauskas 1195 km atstumą nuvažiavo per 16 val. 36 minutes. Atstumo skirtumas tarp originalaus rekordo ir naujojo pasiekimo atsirado, nes buvo „nukirsta“ beveik 100 km atstumo dalis Šiaurės rytų Lietuvoje. Tačiau D. Grabausko rekordas buvo užfiksuotas.

Vis dėlto asfaltuotais keliais, besidriekiančiais arčiausiai šalies pasienio perimetro, važiuojant aplink Lietuvą susidaro maždaug 1300 km.

2015 metų vasario mėnesį Vytis Šliažas kartu su Justinu Staugaičiu dar kartą važiavo aplink Lietuvą originaliu atstumu, 1310 km atstumą ekipažui pavyko apvažiuoti per 16 val. ir 43 minutes.

Todėl nacionalinių rekordų suvestinėse šiuo metu užregistruoti du važiavimai: D. Grabausko  kiek trumpesnio atstumo rekordas ir arčiausiai pasienio esančiu keliu šalį apvažiavusių Vyčio Šliažo su Justinu Staugaičiu pasiekimas.

Šiais metais Vytis Šliažas kartu su šturmanu Roku Vežikausku mėgins pagerinti savo rezultatą. Startavę Palangos Vytauto gatvėje ketvirtadienį 12 val. 30 min., jie tikisi apvažiuoti Lietuvą greičiau negu per 16 valandų 36 minutes.

Kad ateityje nebūtų važiuojama bekele ar mišku, ir būtų sudaromos vienodos sąlygos, šalies perimetru galima važiuoti tik asfalto dangą turinčiais keliais.

Rekordo metu V. Šliažo ir R. Vežikausko ekipažas taip pat veš žinią #nevairuokgirtas. Ekipažo nuomone, Lietuvoje girtų vairuotojų dar tragiškai daug, todėl būtina visuomenę šviesti ir atkreipti į tai dėmesį. Būtent dėl to ekipažas prisideda prie Andriaus Tapino, kuris ir sugalvojo #nevairuokgirtas grotažodį: jis yra užklijuotas ant automobilio.

 

Važiavimo metu ekipažas turi atsižymėti kraštutiniuose Lietuvos miestuose. Nors ekipažas naudoja GPS sistemą, tačiau kad nebūtų piknaudžiaujama, rekordininkai kelionės lape rinks žymas atskiruose miesteliuose. Prie to prisidės Lietuvos policija: ekipažas užsuks į policijos komisariatus, kuriuose pareigūnas pažymės atvykimo laiką bei vietovę.

Nors Lietuvos policija prisideda prie šio rekordo siekimo, tačiau jokių nuolaidų neteikia. Praeitais metais be planuotų sustojimų, ekipažas buvo sustabdytas Biržų rajone, kur tuo metu vyko prevencinis reidas. Rekordo siekusiam ekipažui teko sugaišti papildomas 3-4 minutes pučiant į alkotesterį. Tai tik parodo, kad šis važiavimas pilnas netikėtumų ir reikia puikiai suplanuoti kiekvieną sustojimą.

Vyčiui Šliažui taip pat priklauso Guinesso rekordas. 2014 metais Vilniuje buvo pagerintas Guinesso rekordas „Daugiausiai lipdukų ant automobilio“. Naujasis rekordas yra 14637 unikalūs lipdukai ant vieno automobilio. Juos suklijuoti užtruko dvi dienas.

Vytis taip pat šiais metais pradėjo auto sportininko karjerą ir dalyvauja Lietuvos greituminio slalomo ir kalnų lenktynių čempionate.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>