• Šiandien yra: Pirmadienis, gruodžio 5, 2016

Profilio nuotrauka: kodėl ypač gerai pagalvoti turėtų merginos?

Facebook, freepik nuotrFacebook, freepik nuotr

Fotografijos galia atvaizduoti ir įtikinti buvo pasinaudota kuriant socialinius tinklus, kur vartotojai šalia savo prisijungimo duomenų privalo pateikti ir geriausiai, jų manymu, juos reprezentuojančią nuotrauką. Tokiu būdu pagrindinė – tai yra profilio nuotrauka socialiniame tinkle, kaip ir fotografija asmens tapatybės kortelėje, pase ar vairuotojo pažymėjime tampa tikrojo įrodymu.

Kriterijai, nulemiantys visų skaitmeninės kartos merginų – tai yra abiejų amžiaus grupių: 12–19 m. ir 20–30 m., pagrindinių nuotraukų socialiniame tinkle Facebook pasirinkimą, pastebėti tiriant šias fotografijas vaizdų skaitymo metodu – tai yra dėmesį kreipiant į nuotraukoje vaizduojamo žmogaus atstumą nuo objektyvo, asmens elgseną: pozą ir žvilgsnį bei aprangą. Vertinant distanciją, išlaikomą merginų socialinio tinklo profilių nuotraukose, nustatyta, kad dažniausiai panelės renkasi tokias fotografijas, kuriose jos nuo objektyvo arba žiūrinčiojo vaizduojamos nedideliu atstumu. Tokios nuotraukos, mėgstamos abejose amžiaus grupėse – tai vadinamosios asmenukės (angl. selfie) – asmuo vaizduojamas fotografijoje, ją naudodamasis fotoaparatu (šiomis dienomis – telefonu) pagamino pats.

Ne visos merginų vešinamos profilio nuotraukos yra vadinamosios asmenukės. Skaitmeninės kartos atstovės, priklausančios tiek 12–19 metų amžiaus grupei, tiek vyresnės – tai yra 20–30 metų merginos taip pat renkasi ir tokias nuotraukas, kuriose jos vaizduojamos visu kūnu – tai yra matoma jų figūra. Didžiausią dėmesį reprezentuojamojo tokiu atveju skiria pozos pasirinkimui.

Drabužiai – daugiau nei kūno apsauga

Centrinis subjektas profilio nuotraukoje, žinoma, yra reprezentuojamas žmogus, todėl ir tokios fotografijos žiūrovas pirmiausia pastebi patį asmenį – profilio turėtoją: užfiksuoja jo pozą, žvilgsnį ar kūno formas. Be šių elementų taip pat perskaitoma“ ir žmogaus vaizduojamo nuotraukoje apranga. Kaip teigė A. Giddensas (2000), drabužiai – tai daugiau nei kūno apsauga.

Merginų profilio nuotraukų socialiniame tinkle Facebook tyrimas atskleidė tai, kad apranga tampa priemone savęs išreiškimui – viešinti pasirenkamos tokios nuotraukos, kuriose merginos apsirengimas pasako“ daugiau: atskleidžia jos būdą, pomėgius ir siekius. Profilio nuotraukai pasirenkama tokia fotografija, kurioje mergina vilki madingus, proginius ar tiesiog, jos nuomone, gražius drabužius. Kitų vartotojų – dažniausiai tos pačios lyties atstovių komentarai, kuriais giriama visa apranga ar tam tikri jos akcentai rodo, kad merginos drabužiai, matomi nuotraukoje, žiūrintįjį veikia. Tai rodo, kad visų merginų, priklausančių tiek 12-19 metų tiek 20–30 metų amžiaus grupėms, dėmesys išvaizdai, žaidimas žvilgsniu ir poza, pastebimas realioje erdvėje, toks pats išlieka ir virtualioje.

Profilio nuotrauka – esminių pokyčių gyvenime atspindys

Panašumų, tarp jaunosios ir vyresniosios skaitmeninės kartos merginų viešinamų nuotraukų, kaip nustatyta, esama nemažai. Tai, kad 12-19 m. ir 20–30 m. merginos vis tik negali būti priskirtos vienai grupei rodo vyresnių merginų pasirenkamos profilio nuotraukos, atspindinčios pokyčius. 20-tieji – 30-tieji gyvenimo metai yra esminių pasikeitimų laikotarpis – tai atskleidžia, tokios merginų profilio nuotraukos, kuriose jos reprezentuojamos kaip studentės, darbuotojos , nuotakos ar mamos. Pagrindine profilio nuotrauka pasirinkdama tokią, kurioje ji matoma dėvinti mantiją, mergina praneša apie diplomo įgijimą, viešindama fotografiją, kurioje vaizduojama jos vestuvinė suknelė, jauna moteris pasiskelbia ištekanti, nusifotografavusi biure ji pasirodo kaip savarankiška ir subrendusi moteris, o talpindama nuotrauką, reprezentuojančią šeimą, laisvos merginos statusą ji keičia į mamos pareigas. Kitaip tariant, pagrindinė profilio nuotrauka socialiniame tinkle Facebook 20–30 metų merginoms pasitarnauja kaip priemonė besikeičiančios tapatybės užtvirtinimui.

Neatsiejamą dalį nuo savo tapatybės – tai yra šeimą, jauna moteris parodo ne tik pasirinkdama tokią profilio nuotrauką, kurioje ji vaizduojama kartu su savo vyru ar vaikais, bet ir tokią, kurioje pati vartotoja, apskritai, nėra matoma, o reprezentuojamas jos sūnus, dukra ar visos turimos atžalos . Vartotoja, viešindama vaiko fotografiją formoje, kurioje turėtų būti matoma jos pačios nuotrauka – tai yra profilyje, parodo, kad jos gyvenimas šiuo metu koncentruojasi į motinystę. Su vaiku susitapatinama taip stipriai, kad nebelieka vietos tikrajam savajam , tokiu būdu moters tapatybė tam tikram laikui pakinta.

Taigi naudodamosis pagrindine nuotrauka socialiniame tinkle Facebook vienos skaitmeninės kartos merginos – tai yra jaunosios kuria gražiąją ir tobuląją , kitos – vyresnėlės šalia didžiavimosi savo išvaizda, nuotrauka repreznetuoja ir esminius tapatumo pakitimus.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>