• Šiandien yra: Ketvirtadienis, gruodžio 8, 2016

SEO reklamos paslauga – kaip aspisaugoti nuo apgaudinėjančių?

SEO, nuotr. Wikimedia CommonsSEO, nuotr. Wikimedia Commons

„Geriausia vieta slėpti lavoną – antras Google paieškos puslapis“ – internete sklando populiarus rinkodaros ir SEO specialistų juokelis. Nereikia būti ekspertu, jog suprastum, kad antras Google paieškos puslapis nėra lankomiausia interneto vieta.  Iš to kyla siekis puikuotis pirmose paieškos puslapio pozicijose ir taip nusigriebti didžiąją dalį lankytojų ir potencialių klientų(apie 80 % besinaudojančių paieška peržiūri tik pirmą paieškos rezultatų puslapį). Tokiomis aplinkybėmis SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) tampa paklausia paslauga siekiantiems vystyti elektroninį verslą. O kur didelė paklausa, neišvengiamai susiduriama ir su apgavystėmis, pinigų išviliojimo schemomis ir kitomis gudrybėmis, kaip pasipelnyti iš kliento, kuris menkai išmano apie tinklalapių optimizavimo principus.

Šiame straipsnyje MB „Interneto inovacijos“ ir SEO paslaugų projekto Along.lt vadovas Darius Intas dalinasi įžvalgomis, kaip išvengti apgaulių, į ką atkreipti dėmesį renkantis agentūrą atliksiančią Jūsų interneto projekto optimizavimą ir organizuojančią reklaminę kampaniją.

Dvi nutylimos SEO tiesos

Optimizavimas paieškos sistemoms yra itin kompleksiška užduotis, reikalaujanti nemažai žinių ir resursų. Nuolat besikeičiantys Google bei kitų paieškos sistemų algoritmai situaciją gali apversti  aukštyn kojom per naktį, tad kokybiškas paslaugas gali teikti tik šioje srityje besispecializuojantys. Todėl kai kurie SEO srities darbuotojai dažnai nutyli tam tikrus dalykus, o tai leidžia plisti mitams, neteisingoms prielaidoms. D.Intas atskleidžia dvi dažniausiai nutylimas tiesas, kurios yra SEO pagrindas:

1. SEO nėra burtai, magiški veiksmai, kuriuos atlikus „nuperkamos“ aukštos paieškos rezultatų pozicijos. Tai yra programavimo, tinklalapio turinio optimizavimo bei išorinio optimizavimo veiksmai, kurie neatsiejami nuo visos tinklalapio rinkodaros kampanijos. Tai nėra vienkartinis veiksmas, ne dešros nusipirkimas prekybos centre. Tai ilgas, nuoseklus darbas, kuris priklausomai nuo konkurencijos ir srities gali trukti nuo kelių mėnesių iki metų.

2. SEO nėra matematika, tai labiau filosofija. Tad nėra matematinės formulės, į kurią įvedę kintamuosius žinotume koks mūsų sėkmės procentas ar ką konkrečiai turite padaryti. Todėl šioje srityje nėra garantijų, jog atlikus tam tikrus veiksmus bus pasiektas būtent toks užsibrėžtas rezultatas. Dažniausiai siekiamas rezultatas yra Top 1 pozicija Google paieškos sistemoje. Kaip ir bet kokia reklaminė kampanija, veiksmai gali būti efektyvūs arba ne. Taip siekiama greičiau atrasti sėkmės formulę, kuri atneštų klientui geriausius rezultatus.

Iš ko suprasti, jog jūsų pasirinkta SEO paslaugų įmonė jus apgaudinėja?

MB „Interneto inovacijos“ šiais metais atliko rinkos tyrimą, kuris leido išanalizuoti SEO paslaugų tiekėjų pasiūlymus ir darbo principus bei išskirti rizikingiausius procesus. Pabandysime aptarti tam tikrus niuansus, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį renkantis SEO paslaugos tiekėjus.

1. Kaip jau minėjome, SEO nėra burtai, tad pasiūlymas, kurį iššifruoti galima taip, yra išties įtartinas: „sumokėkite pinigus, mes atliksime darbus, bet jums nepasakysime kokius“. Atlikti rinkos tyrimai atskleidė, jog net  40 % klientų negauna atliktų darbų ataskaitų, kuriose būtų aiškiai įvardijama atlikti darbai. Pateikiama tik pozicijų paieškos sistemose kitimo informacija. Tokiu atveju  užsakovas negali žinoti ar SEO agentūros atlikti veiksmai yra legalūs ar ne. Už nelegalius veiksmus (back hat SEO) paieškos sistemos gali visai eliminuoti tinklalapį iš paieškos rezultatų. Dėl to privalome reikalauti iš įmonių konkrečių darbų atlikimo ataskaitų.

2. Jei sulaukėte pasiūlymo, su konkrečiomis garantijos norimiems raktažodžiams patekti į Google Top 1 poziciją, tuomet turėtumėte suklusti. Joks save gerbiantis specialistas ar įmonė negarantuos Top 1 pozicijos Google paieškos sistemoje, nes net Google to garantuoti negalėtų. Teikdami tokias garantijas, kalbėdami skambiomis frazėmis, įmonės save iškelia klientų akyse (visi mėgsta garantuotus laimėjimus). Jeigu atsidūrėte panašioje situacijoje būkite atsargūs.

3. Anot rinkos tyrimo net 35% tinklalapių seo – optimizavimo paieškos sistemoms darbų atliekama be sutarčių arba sutartyse neapibrėžiamos visiškai jokios garantijos. Dalis įmonių garantuoja remdamiesi savo išreklamuotu vardu, tačiau taip tik save parodijuoja. Reikalaukite darbų atlikimo sutartyje atliekamų darbų sąmatos bei konkrečių terminų, kokių rezultatų būtų galima tikėtis. Sutartis įpareigoja, tad ir darbai atliekami kokybiškai. Tuo tarpu klientai dirbantys su įmonėmis, kurios sutartis paruošia be garantijų, nusiperka „katę maiše“ ir vėliau kreipiasi į kitas įmones taisyti pirmosios klaidų.

Tai tik keli pagrindiniai punktai, kurie išduoda, jog įmonė galimai veikia ne visai pagal SEO metodus. Atkreipus dėmesį vien tik į šiuos punktus, galima išvengti nesklandumų patikint savo įmonės tinklalapį į netinkamas rankas. Jei jau esate pakliuvę ant tokių įmonių kabliuko – kreipkitės į specialistus konsultacijai.

Žymos:, ,

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>