• Šiandien yra: Šeštadienis, gruodžio 10, 2016

Vasara jau įpusėjo! Palengvinkite savo mitybą

freepik.com nuotr.freepik.com nuotr.

Mityba vasarą nereikalauja daug pasiaukojimo, juk atėjus vasaros karščiams visad lengviau kontroliuoti savo apetitą, kadangi organizmui nereikia papildomų kalorijų. Tokiu atveju verta rinktis lengvus patiekalus ir daugiau skysčių. Dažnai tokia mityba padeda ne tik  atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir pagerinti savo savijautą. Štai keletas patarimų, kaip galima suplanuoti puikią vasarinę dietą.

Daugiau vaisių ir daržovių

Tinkama vasaros mityba turėtų susidėti iš šviežių vaisių ir daržovių, šio sezono metu pasiekiamų ranka! Yra laikas, kai vaisiai ir daržovės turi daugiausiai vitaminų ir mineralų, jie yra turtingi vitamino C, E ir beta-karotino, taip pat magnio, kalio, natrio ir cinko. Jie ne tik labai skanūs, tačiau taip pat turi mažai kalorijų, o tai leidžia mėgautis vaisiais ir daržovėmis jų neribojant.

„Lengvai įsigyjami vaisiai ir daržovės leidžia mums paįvairinti kasdienę mitybą. Į savo racioną galime įtraukti tiek ir šviežius, tiek ir perdirbtos formos produktus. Karštomis dienomis reikėtų valgyti lengvesnius patiekalus, tokius kaip salotos, pagamintos iš šviežių daržovių. Jos maistingos bei nepalieka sunkumo jausmo skrandyje. Viena vaisių ir daržovių dienos porcija gali būti pakeista sultimis. Verta prisiminti, kad stiklinė sulčių kasdien suteikia beveik tas pačias naudas, kaip ir porcija vaisių ar daržovių“, – sako dietologė-ekspertė Ž.Antonova.

Vasaros metu turėtume vartoti daugiau sezoninių daržovių, vaisių ir uogų produktų, riboti produktus, kuriuose yra gyvūninės kilmės baltymų bei riebalų. Jų perterklius organizme gali virsti papildomais kilogramais. Visiškai atsisakyti žuvies ar mėsos nerekomenduojama, tačiau verta rinktis liesesnę ir lengvai virškinamą mėsą, pavyzdžiui, veršieną ar paukštieną.

Pasirūpinkite skysčiais

Nors visi pripažįstame meilę vasarai, tačiau jos karštis dažnai gali būti tikras iššūkis. Prisiminkite, kad temperatūrai pasiekus 30 laipsnių, pagrindinė užduotis – išlaikyti pakankamą skysčių kiekį organizme. Kad sumažintume dehidratacijos riziką, turime pasirūpinti vandeniu, mineraliniu vandeniu, kurie tikrai numalšins troškulį. Vis dėlto, nors vanduo ir yra labai svarbus, jis neturi vitaminų ir neaprūpina organizmo mikroelementais. Labai svarbus mikroelementas, atsakingas už tinkamą ląstelių hidtrataciją, yra kalis, kurį galima rasti vaisiuose (ypač bananuose) ir daržovėse (pomidoruose). Verta prisiminti, kad kalio gausu pomidorų sultyse.

Gera mintis užkandžio pasirinkimui – gerti atvėsintas vaisių ar daržovių sultis, kurios neaprūpina organizmo „tuščiomis“ kalorijomis, bet yra turtingas maistinės vertės ir mikroelementų šaltinis. Nepamirškite pasirinkti 100 proc. sulčių, kuriose nėra pridėtinio cukraus ar kitų dirbtinių priedų. Rekomenduojama kasdien išgerti bent 1,5 l skysčių, o karštomis dienos – iki 2 litrų. Mūsų organizmas skysčių šiek tiek gauna ir iš maisto, daugiausia vaisių, daržovių, dalinai sulčių“, – sako Ž. Antonova.

Pasakykite „ne“ sunkiems užkandžiams

Jei jums rūpi jūsų sveikata, sudėjimas ir gera savijauta, visų pirma, turite atsisakyti sunkių ir kaloringų užkandžių. Rinkitės ne tik daržoves vaisius, tačiau ir skysčius bei pieno produktus, ypač tokius kaip jogurtas, pasukos ir kefyras. Jie numalšina troškulį ir yra puikus priobiotikų šaltinis, kuris padeda pagerinti virškinimo sistemą.

Neatsiejama vasarinės dietos dalis – fizinė veikla

 Geriausi rezultatai bus pasiekiami sujungus racionalią ir lengvą mitybą su fizine veikla. O visa tai itin puikus derinys tiek atostogų metu, tiek džiaugiantis gražiu oru. Net ir pasivaikščiojimo metu dirba mūsų raumenys ir yra deginamos kalorijos. Štai kaip lengvai galima atsikratyti papildomų kilogramų ir pagerinti kūno būklę.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>