• Šiandien yra: Antradienis, gruodžio 6, 2016

X ir Y kartų darbuotojų skirtumai – iššūkis personalo specialistams

Darbovietė, freepik.com nuotr.Darbovietė, freepik.com nuotr.

Personalo specialistai, dirbantys kelis šimtus darbuotojų turinčiose įmonėse, vis dažniau tampa kertine ašimi tarp verslo interesų ir darbuotojų motyvacijos išlikti komandoje bei kurti pridėtine vertę darbdaviui. Emigracija, darbuotojų kaita, motyvacijos skatinimas ir skirtingų darbuotojų kartų interesų derinimas – tik keletas esminių iššūkių, kurie iš esmės formuoja ir pačią personalo valdymo profesionalų darbo specifiką.

„Nuolatinis motyvacijos skatinimas yra labai svarbu. Pastaruoju metu Lietuvos darbo rinkoje darbuotojų trūkumas jaučiamas labai stipriai, nes didėja iš Lietuvos išvykstančių darbingo amžiaus žmonių skaičius. Tai palietė ir mūsų įmonių grupę bei padarė įtaką darbuotojų kaitos rodikliams. Vis dėlto į situaciją žiūrime strategiškai, atitinkamai reaguojame į besikeičiančią darbo rinką ir stengiamės išlaikyti, motyvuoti savo turimus darbuotojus bei pritraukti naujus“, – teigė „Ecoservice“ personalo vadovė Danguolė Armanavičiūtė.

„Ecoservice“ įmonių grupėje, kuri dirba keturiolikoje Lietuvos savivaldybių, šiuo metu dirba daugiau nei 600 darbuotojų.

Anot personalo vadovės, nors finansinė motyvacija išlieka vienas svarbiausių faktorių, tačiau pastebima, kad vis dažniau atėjusieji į darbo pokalbį, prioritetą teikia savirealizacijos galimybėms ir tarpusavio bendravimo atmosferai įmonės viduje. Kita personalo specialistų iššūkis – suprasti vadinamųjų X ir Y darbuotojų kartų skirtumus bei poreikius.

„Vyresnioji karta orientuojasi į procesų analizę, procedūrų aprašymus, jiems svarbi autoriteto nuomonė, o jaunosios kartos atstovai siekia greitų rezultatų ir nori staigaus pripažinimo bei su tuo susijusio įvertinimo. Jie vertina darbdavius, kurie gali suteikti galimybę greitai kilti karjeros laiptais. Įvertinus šiuos kriterijus, personalo specialistai turi atlikti savo „namų darbus“ ir pasiūlyti tam tikrus vidinius pokyčius, nes kitu atveju rezultatas gali būti tiesiog prarastas geras darbuotojas ar net visa komanda“, – komentavo D.Armanavičiūtė.

„Ecoservice“ nuolat taiko ir darbuotojų motyvavimo priemonių paketą, kuris, anot personalo specialistės, itin svarbus užmezgant tiesioginį ryšį tarp vadovybės ir darbuotojų, o taip pat – iš pirmų lūpų išgirsti, kurias darbo procesų ypatybes galima tobulinti.

„Organizuojame komandos formavimo užsiėmimus, reguliariai aptariame darbo rezultatus, aiškinamės, kokias užduotis darbuotojams sekasi vykdyti geriausiai, kokius jie turi talentus, o tai žinodami suteikiame  galimybę atlikti tai, ką jie moka geriausiai. Taip pat rengiame vidinius mokymus darbuotojų kompetencijų stiprinimui. O motyvuotiems darbuotojams suteikiame galimybę daryti tiek vertikalią, tiek horizontalią karjerą“, – teigė personalo vadovė.

Anot D.Armanavičiūtės, šiandieninėje darbo rinkoje ypač svarbu sudaryti darbuotojams sąlygas tobulėti ir įgauti darbui reikalingų kompetencijų, motyvuoti galimybėmis augti įmonės viduje.

„Pastaruoju metu pritraukiame vis daugiau jaunimo, kurie pradeda dirbti mūsų įmonių grupėje krovėjais ir jiems yra suteikiama galimybė išsilaikyti C kategorijos vairuotojo teises, dirbti vairuotojais. Per pastaruosius metus turėjome ne vieną atvejį, kai darbuotojai buvo paaukštinti pareigose“, – pasakojo „Ecoservice“ personalo vadovė.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>